Het is de oudste, langste en meest benutte waterlinie van Nederland. Toch is de Zuiderwaterlinie nog relatief onbekend. Aan ons om daarin verandering te brengen.
De wens van Waternet: de website, e-mails en andere communicatie in begrijpelijke taal voor alle Amsterdammers, ook degenen die lezen niet gemakkelijk vinden.
“Leg uit waarom beekherstel zo belangrijk is.” Dat vroeg waterschap Aa en Maas aan Leonie en Janine. Resultaat: gedichtjes en meer bijzonders in foldervorm.
‘Van donker naar licht, van binnen naar buiten’. Dat is de nieuwe energie die het verschil maakt tussen slurpend en neutraal’. Bron: het boekje dat Leonie en Brigitte schreven voor waterschap Aa en Maas.
Beleidsdocumenten die voortkomen uit de Omgevingswet vragen om veel vakspecialisten; zo ook om tekstschrijvers voor de klare taal. Zodat burgers begrijpen wat bestuurders beslissen.
Brigitte is lange tijd dé communicatiedame van de WaardenMakers geweest, waarvoor Leonie in diezelfde periode de periodieke nieuwsbrief vormgaf en vulde.
Veel beeld, veel beleving, veel Brabant; dat was Brabant Magazine. Brigitte schreef er artikelen voor en deed de eindredactie, tot en met de allerlaatste editie.
Slimme mobiliteit moet ervoor zorgen dat Regio Hart van Brabant bereikbaar blijft. Goede communicatie zorgt ervoor dat dit beleidsthema toegankelijk is voor iedereen.
We maken graag ruimte voor Ruimte: het papieren magazine van advies- en ontwerpbureau BRO. De basis daarvoor leveren ze zelf aan. Daar gaan Janine en Leonie mee aan slag.
Ga er maar aan staan: het redigeren van 7 uitvoeringsprogramma’s van het domein mobiliteit voor de provincie Utrecht. En dat in nog geen maand. Echt een klus voor Leonie en Lisette.
De Brabant Brand Box is een platform met (gratis) content over Brabant. In de online gereedschapskist voor partners, pers en andere partijen helpt Brenna je aan foto’s, video’s en artikelen. Aanvankelijk zaten alle vrouwelijke Fijnlanders om de tafel om mee te denken over dit platform. Brigitte schreef een aantal artikelen.
Wat als je creatievelingen laat meedenken over de grote maatschappelijke uitdagingen? Hierover ging het Creativity World Forum 2019. Voor BrabantDC tuigde Brigitte een redactie op. De journalisten, onder wie zijzelf, Lisette en Leonie, interviewden sprekers uit alle windstreken over hun visie op de wereld van vandaag. Onder hen Winy Maas, Bas Timmer, Michael Green en John Hardy.
Een hele verhuizing: de bestaande opleidingen voor alle provincie-medewerkers naar het intranet. En meteen een nieuwe structuur aanbrengen die voor jaren meegaat.
Wat een uitdagende opdracht voor Leonie en Lisette: maak het Provinciaal Milieu- en Waterplan (PMWP) 2016-2021 uitnodigend om te lezen voor de samenwerkende partners.